hedersmord

läste nyss en blogg om en tjej som skriver mycket om sig själv och sin familj, nyss tog hon upp saken "hedersmord" så jag tänkte faktiskt också göra det idag, eftersom det var länge sen jag tog upp något viktigt.

Vad jag anser om hedersmord? Jag tycker att det är sorligt att behöva döda en familjemedlem för att den personen är kär i en såkallad "fel person" det är HELT FEL! En människa ska ha rätten att älska den personen som dom bli kära i, inte sant? Jag satt nyss och pratade med en kompis till mig om just hedersmord och sånt, och jag håller inte alls med hennes uppfattning om saker och ting, hon sa ungefär såhär ; Det förekommer inte hedersmord bland svenskar, bara invandrare osv. Alltså jag håller inte alls med henne om det, det finns svenskar som slår sina dötrar för dom är tillsammans med fel killar och till och med dödar så det har inget med att göra vilken religion man tillhör, hedersmord blir av osäkerhet och att man inte vet så mycket om andra personer och att man vill skydda. Det är min uppdattning om hedersmord, men men! alla har sin åsikt, vad är din?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0