emelie tycker till om religioner

religioner, vad är det för mening med att ha en religion. Varför kan inte alla bara ha samma religion, det finns ju ändå bara en gud där uppe, visst?
jag tycker att alla olika religionerna borde slås ihop till en enda stor, jag ser absolut inga nackdelar med det!
Nu så är det bara bråk pågrund av religionerna, det är så onödigt.

Vad skulle vara enklare om alla hade samma religion?
Jag tror att det skulle bli mycket enklare med allt,man skulle få gifta sig med vem man ville
men skulle vara mycket friare och känna sig tryggare.

jag tror faktiskt att allt skulle bli så mycket enklare om vi bara kunde komma överens om en ena stor religion för att alla tror på en och samma gud men det ända som skiljer är att dom läser olika böcker, muslimerna läser koranan och kristna läser bibeln, men det står i prinsip samma saker i börkerna bara att dom olika religionerna tolkar allt olika.
Jag har absolut inget emot dom andra religionerna, tvärtom! Man vet för lite så man har så mycket fördomar, men inte jag. Jag tycker att allt ska vara frit, man ska få leva hur fritt man vill.

det var mina tankar om religioner & vad jag tycker att det ska hända med religionerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0