avundsjuka

jag har funderat på varför avundsjuka ens finns? Vad gör den för nytta, den gör bara problem för vänner, par och andra personer. Jag hatar verkligen avundsjuka, visste ni att avundsjuka kommer ifrån att man älskar någon, så igentligen är det inget fel med att vara avundsjuk, jag tycker iallafall inte det. Men vissa visar det på fel sätt, så det kan bli att man förlorar en person och det gör saken värre, visst? Jag vet inte speciellt mycket om avundsjuka, det ända jag vet är att när man känner den känslan av att vara svartsjuk då är det som en klump i magen och man vill bara att den ska komma ut, men iallafall jag vet inte vad jag ska skriva mera om avundsjuka.

men min fråga är ; hur känner ni er när vi känner av avundsjuka & berätta gärna egna historier!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Att vara svartsjuk är något många döljer,

men som man märker ändå.



- När jag är svartsjuk, svettas jag, blir varm och väldigt, väldigt förbannad, hetsar upp mig för ingenting. Att vara svartsjuk är att för att man inte vill förlora den man älskar, vilket inte funkar. Svartsjuka leder ofta till bråk och bråk till att det tar slut. Är man svartsjuk, bör man tala om det för den som man är svartsjuk på - pojkvän, flickvän, vänner osv.

2009-08-21 @ 03:01:34
URL: http://angiie.blogg.se/
Postat av: Ina

en viss gräns av svartsjuka är bra:) det vissar att man bryr sig om den andra personen.

2009-08-23 @ 18:16:36
URL: http://inay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0