jag tycker detta är helt fel, vad tycker ni?

igår när jag inte kunde sova så låg jag bara och kollade i taket och tänkte på massor med saker & en av dom som jag har tänkt på tidigare är just den att om en tjej har samlag med en kille och killen går och berättar det för sina killkompisar och så, så är det super lätt att tjejen får horrykte eller om killar förgriper sig på en tjej och tjatar till sig sex fast tjejen inte vill så blir det horrykte direkt, men vad händer med killarna? Ska inte dom få ett rykte om dom har sex med 10000 tjejer? Men för oss tjejer räcker det med att vi har sex med 1 kille sen är vi största horan? Jag har flera kompisar som har blivit utsatta för just detta och jag tycker det är så fel... sedan om en tjej har haft sex med en kille och man hör sedan att han kallar en hora, då vet inte den killen var hora är absolut inte. En hora är en person som tar betalt för sex och dom ni har haft sex med som kanske är 13 - 19 år gamla har knappast tagit betalt för sex med er, snorungar säger jag bara! Jag vet flera killar som håller på såhär, och jag har bara en sak att säga till er " snoooorungar, ni har inget annat att snacka om än att snacka om vilka ni haft sex med, inget liv "

vad tycker ni läsare, har jag rätt eller fel? & har ni någon gång blivit utsatt för att blivit kallas "hora" om ni haft sex med en kille? skriv gärna och berätta, ni får vara anonyma.


Kommentarer
Postat av: nicho

riktigt bra skrivet! Har också tänkt på det här rätt mycket , även fast jag är kille. men själv tycker jag bara att det är riktigt omoget och orättvist mot tjejer och just därför gillar jag inte att dömma någon för att hon haft sex med någon.



Och av någon anledning verkar ordet "hora" spridit sig och kommit att betyda något helt annat än vad det egentligen betyder, vilket är riktigt synd =/

om det bara fanns något man kunde göra åt det :o

2010-03-28 @ 13:45:20
URL: http://nichow.blogg.se/
Postat av: I D A :)

du har rätt tycker jag :O

2010-03-28 @ 14:18:09
URL: http://idaelfs.blogg.se/
Postat av: nicho

jo visst får du göra det om du vill :)

det är bara kul att få tycka till om saker man tycker är fel :)

2010-03-28 @ 14:20:08
URL: http://nichow.blogg.se/
Postat av: alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE

sv: hehe okej. ja har aldrig blivit utsatt för att kalas hora

2010-03-28 @ 14:44:00
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: e

sv: tack, detsamma :)



Jag har blivit kallad hora och haft rykten och så vidare. Men jag va nog lite lättfotad då, gjorde några felsteg och hade sex med fel personer. Jag tänker bara: JAG vet sanningen.

2010-03-28 @ 14:52:33
URL: http://msee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0