prostituation & traffiking

traffiking, vad är det nu då? Är det någon som vet vad det är ens? Alltså jag tror absolut inte att det är många som vet vad det är, men ni ska iallafall få svar nu.
Traffiking är när en person lurar en tjej/kille ett jobb eller liknande och tjejen/killen blir utnyttjad till att sälja sex och deras "hallikar" får pengarna.
Det är någon som kallas traffiking, vi håller på att läsa om det i skolan så därför är jag lite insatt i det.

Men vad är det för skillnad på traffiking och prostiutuation då?
Prostituation är när man säljer sin kropp "frivilligt" till män för att tillexempel få pengar till
familjen tillemepel och traffiking då blir man ofta lurad och utsatt för massor med saker emot sin vilja.

Hur kommer det sig att man börjar med prostituation?
Jag tror att det kommer ifrån tidigare upplevelser, alltså man kankse har blivit utsatt för saker när man va barn
eller vad som helst kan ha hänt, så man har svårt att säga nej och då gör man massor med saker, men man mår ju knappast bra va det heller.

Traffiking, vad ska man göra för att undvika att hamna i det?
var inte för blåögd, tro inte på alla som ser snälla ut, för bakom det kan det gömma sig mycket hemskt.
så lita inte på alla. .
sen umgås med folk du känner dig trygg med, alltså familjen eller nära vänner.

Vilka länder är det vanligt i?
jag tror det kan förekomma i ALLA länder, men jag förstår inte att ingen märker något.
liksom om en granne tar hem tjejer alltså unga tjejer i våran port hela tiden och det kommer män
som är i 40-70 års åldern, självklart märker man ju att något är SKUMT.
men folk verkar inte våga öppna sin käft och anmäla om dom märker något.

Jag tycker att det är sjukt, helt fucking sjukt, hur kan man ens bahandla en människa på det sättet.
allstå tänk om det vore din syster, kusin eller din flickvän. Alltså dom männsikorna som gör såhär till en annan människa borde tänka på andra, jag förstår verkligen inte hur man kan vara så ond att man gör såhär mot en annan människa. Sen den där saken med att folk inte ser eller dom vill inte se något, det är sjukt. Varför är folk så jävla fega att dom inte vågar öppna sin käft, bättre att dom anmäler om dom misstänker att något är fel i lägenheten brevid än att låta tjejer som är 12-20 år förstöra sina liv. Sen tror jag att det förekommer väldigt väldigt mycket droger när man är utsatt för sånt. Alltså dom måste ju göra något för att bedöva smärtan som dom får av att förstöra sin kropp på det här sättet.
Så mitt råd till er är att om ni ens märker något, eller om ni vet någon som är utsatt att ni ska anmäla direkt, det spelar ingen roll vad det handlar om, ni ska ALLTID anmäla!

Jag har en fråga bara till er, vet ni eller har ni någongång känt lr känner någon som har blivit utsatt för något liknande & om ni vill dela med er av det till mig så är det bara kommentera och sen kan vi byta msn om ni vill prata mera om det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0