Mo'gaba, moghrama ( en beundrare, en älskare )

ni som följer min blogg vet att jag dör för arabisk musik. Dom jag lyssnar på dagligen är nancy ajram, elissa, amr diab, tamer hosni, nawal al zighabi och många många flera. Nu ska jag berätta lite vad jag tycker om dom olika artisterna och lägga in lite låtar!

Nancy ajram, jag dör för hennes röst bara, den är så himla vacker! Hon är en libanesisk sångerska som har samarbetat mycket med egyptiska artiser som tex amr diab. Men alla hennes låtar har en speciell mening, dom som jag tycker mest om är Mihtagalak ( jag behöver dig ) & ya salam ( fantastiskt ) & enta masry ( du är egyptier ) dom låtarna har jag fastnat för just nu, riktigt sköna låtar! Ni ska få höra alla dom tre låtarna.



den sista låten, den är väldigt speciell, när jag hör den låten så får jag gåshud! I LIKE!!

sedan har vi tamer hosni som är en egyptisk sångare, han är även skåderspelare! en riktig snygging! Nej men hans röst är också helt underbar, jag tänker inte lägga låtar med han för det finns för många som jag älskar! Men ni borde också söka på honom och börja lyssna på hans musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0