jag tycker till om "barnmisshandel"

jag tänkte skriva om barnmisshandel idag, och som ni säkert vet så skriver jag av egna ord inte fakta från någon hemsida eller från google utan mina egna tankar och funderingar.
Men som sagt, barnmisshandel.


vad kan grunderna vara att man väljer att misshandla ett barn?
jag tror att grunderna är att man själv har haft en svår barndom eller att man själva har blivit misshandlade som barn av sina egna föräldrar för att då vet man ju inte själv vad som är rätt eller fel, då kanske man tänker att det är rätt att slå eller misshandla sitt eget barn om barnet tillexempel inte lyssnar på föräldren eller inte lyder.

vad kan man göra för att stoppa barnmisshandel om man ser att det pågår i din närhet?
jag tycker självklart att man ska polisanmäla även om man bara misstänker, eller kankse inte polisanmäla men säga till någon att undersöka saken, det behöver inte i alla gånger stämma att det pågår en barnmisshandel av föräldern men det är bättre att vara på den säkra sidan, tycker iallafall jag.

mina tankar krig barnmisshandel.
jag tycker att det är helt sjukt att man kan misshandla ett barn, som dessutom är mycket mindre än dig själv, helt sjukt! Och jag har hört att folk säger att man slår barn för dom är olydiga, men vafan vem är det som har uppfostrat dom? det är ju föräldrarna så dom får väl uppfostra barnet till att lyssna då, svårare är det väl inte? Men jag tycker att alla som lägger eller höjer en hand mot ett barn ska få fängelse för inget barn mår bra att bli hotad eller slagen.

boktips; om du vill läsa en bok om barnmisshandel så ska du läsa "pojken som kallades det" av "Dave Pelzer"
den handlar om en pojke som blir brutalt misshandlad av sin alkoloserade mamma, verklighets baserad är den också, jag tycker verkligen att ni ska läsa den.


 


Kommentarer
Postat av: Angelica

man kan ge ett barn en liten smäll på rumpan, ta tag i armen. Men jag skulle aldrig slå ett barn (misshandla) ett barn för att den inte lyder eller lyssnar. Att slå ett barn är alltid fel, att lägga en hand på sitt barn eller någon annans är alltid fel. Inget barn förtjänar lägga en hand på. Det är sjukt att slå ett barn för att få deras uppmärksamhet. Det är nutid, inte då tid. Folk gråter och gråter, och tror att det ska hjälpa. Men det hjälper inte. Lägg pengar, skänk grejjer. SLUTA GRÅTA, FÖR DET HJÄLPER INTE !!

2009-08-22 @ 19:11:58
URL: http://angiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0